Back to top medicaltime.bg

Започва реализацията на проект Голямоконарско шосе – правителството отпуска 1.5 милиона лева за реконструкция и разширяване




1 500 000 лв. за реконструкция и разширяване на Голямоконарско шосе одобри Министерският съвет в свое постановление от 5 ноември 2021 г. Парите са допълнителен трансфер за целеви разходи за 2021 г. и ще бъдат преведени по бюджета на община „Марица“, съобщи за медиите Ангел Стоев, областен управител на област Пловдив. „Благодаря на служебния кабинет и на президента Радев, че изпълниха поетия към пловдивския бизнес ангажимент, че дават ход на изключително важен за региона инфраструктурен проект“, изказва признателност инж. Пламен Панчев - председател на „Клъстер Тракия икономическа зона“, основател и изпълнителен директор на „Тракия икономическа зона“. Според инж. Панчев средствата ще бъдат използвани за отчуждителните процедури, с което се създава възможност за провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител за реализацията на проекта.

От „Клъстер Тракия икономическа зона“ припомнят, че през годините неведнъж са изготвяли и изпращали писма към правителствените органи от името на Община Марица, „Клъстер Тракия икономическа зона“ и мениджърите на над 50 фирми за съдействие за осъществяването на проекта за реконструкция и разширяване на Голямоконарско шосе. Пътят свързва с автомагистрала „Тракия“ не само град Пловдив, но Смолян и Родопите. Трасето е най-ползваната входно-изходна артерия на Пловдив. Над 500 000 жители на общините Пловдив и Марица минават по тази  общинска и междуобщинска пътна мрежа.

„Непрекъснатият натиск, който сдружението „Клъстер Тракия икономическа зона“ оказваше върху държавната и местна власт толкова години наред, се увенча с успех“, коментира Ангел Джумеров, изпълнителен директор на Биомашиностроене АД. Думите му подкрепят и над 50-те фирми, ситуирани в Индустриална зона Марица, част от Тракия икономическа зона. Либхер, Сокотаб, Сенсата Технолоджис, МАКСКОМ, Димитър Маджаров, Латекоер, Шнайдер Електрик, Белла България, Джъмбо, Интрама, SMC Industrial Automation, Чичо Чарли, Сенсор-С, Сифер, Био Фреш, Агри България, Агри – М, ТЕД-БЕД, Интерлинк Груп, Галакси Инвестмънт Груп, Винтерхалдер България, MEP Teknik, СТИНГ, Тюркоаз Текстайл, Мото Пфое, Куков и Ко, Експо Парк, Лозана 901 - Боно Попов ЕТ, Климекс, Ди енд Ви консулт, Омнилаб, Ретро М, Елена Пропъртис, Грата Агро, Евроинвест Имоти, Атия Инвест, Темена, Веди Трейд, Самсонайт, Фригопан, Карол Фернандес Миит, Европимел, Хюндай България, Силвър Стар Моторс, Трайдент, Силватика и др. ползват като пътна артерия Голямоконарско шосе. Оттук оперират ПИМК - най-големият автомобилен превозвач в страната, FedEx и ДБ Шенкер - международни лидери в областта на транспорта, логистиката и куриерските услуги.

„Тази година са в ход и нови инвестиции за над 100 милиона лева – в заводи за текстил, високотехнологични електро компоненти, електрически велосипеди и други двуколесни електрически превозни средства, алуминиеви профили за прозоречни решения и фасади, опаковки, строителни материали“, припомня инж. Пламен Панчев. „Невъзможността за нормално придвижване на хора и стоки пречи на работния процес. Финансирането на реконструкцията и разширяването на Голямоконарско шосе от страна на правителството ще доведе не само до нормализиране на трафика, но и до привличането на нови инвестиции в региона“, убеден е изпълнителният директор на Тракия икономическа зона.

В проекта за Голямоконарско шосе се предвижда удвояването му, както и изграждането на  кръгови кръстовища  с  бул. "Дунав" с "Васил Априлов", на отбивката за КАТ, хладилната база на индустриалната зона на с. Радино, Западната тангента, на жп прелеза със с. Царацово и на южния обход на община "Марица". Пътят ще е с две платна по три ленти до табелата на Пловдив и с две платна по две ленти до пътната връзка за с. Царацово.