Back to top medicaltime.bg

СЪВЕТИ И СТЪПКИ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ



 1. СТЪПКА ДЕТОКСИКАЦИЯ Основната задача на детоксикацията (прочистване на организма) е тялото да се освободи чрез здравословна методика от всички токсини, които са натрупани и с които не може да се справи самостоятелно. Детоксикацията разгражда мазнините, особено онези, с които обраства черният дроб. Постига се добър противовирусен и противогъбичен ефект, тялото се освобождава от излишни течности и от наднормени килограми, поставя се под контрол апетита. По този начин се укрепва имунитета, жлъчката и бъбреците, също действа и подмладяващо на кожата. Преди всичко поради очевидната интоксикация. Външните източници на такава са замърсеният въздух, вода и храни в градска среда. Източниците, които сами си набавяме, са например пушенето, алкохолът, нездравословни храни, консерванти, оцветители, подсладители. Някои токсини, особено тежките метали, имат свойството да се натрупват в организма, ако не бъдат предприети мерки. Ето тук е ролята на детоксикиращия режим. Защо е необходима детоксикацията?

ДЕТОКСИКАЦИЯ с ШЕЙК ОФ

Ползи от детоксикирането В резултат на прилагането на ефективна програма за детоксикация могат да се постигнат редица здравни ползи: - подсилване на имунната система; - значително увеличаване на жизнения тонус; - подобряване функционирането на храносмилателната система; - регулиране на телесното тегло; - подобряване на мозъчната дейност; - възстановяване на здравия и свеж вид на кожата; - минимизиране на ефектите от стареенето.

 

ПРОБЛЕМИ С ДЕБЕЛОТО ЧЕРВО Дебелото черво е „канализационната система“ на организма и по тази причина е най-добре да го детоксикирате. Съществува популярна поговорка, че болестта започва от стомаха, а смъртта от дебелото черво. Установено е, че в 90% от случаите пациентите се разболяват, защото дебелото черво е замърсено. Гънките на дебелото черво са идеално място за събиране на остатъци и яйца на паразити. В повечето случаи, остатъците от храна остават в тялото за десетки години. След известно време успяват да проникнат през стените на дебелото черво и така токсините се абсорбират в кръвта, лимфата и тн. Повечето хора нямат представа колко паразити живеят вътре в тялото. Тези паразити се хранят от нашия организъм и техните отпадъци се абсорбират от кръвта. Това увеличава токсичните нива, които черният дроб трябва да преработи. С времето дебелото черво няма да работи ефективно и токсините остават в организма.

 

 

Друг проблем на дебелото черво е дисбактериозата, което означава небалансирана чревна флора. Като в по-голяма част от случаите основният симптом за замърсено дебело черво е: - Запек - Подуване - Кожни екземи - Алергии - Лош дъх - Неприятна миризма на кожата - Обложен език - Неприятна миризма при изпотяване

 

2. СТЪПКА ГОРЕНЕ НА МАЗНИНИ


Телесните мазнини: най-лошият кошмар за всеки, който е загрижен за тялото си. Всички ние искаме да знаем как можем да предотвратим трупането им, как да се отървем от тях и как да изградим мускулна маса без да се омазним. Ако изгарянето на телесните мазнини ви е първостепенна грижа в момента, би било мъдро да инвестирате малко време в изучаването на точно този тип тъкани в тялото. Целите на мазнините Мазнините представляват тъкан, която е необходима на организма за широка гама от функции като регулирането на температурата, нормална репродуктивост (особено при жените), преодоляване на шок, регулиране на хранителни вещества и поддържане на здрава кожа, коса и нокти. Размерът на необходимите телесни мазнини за поддържане отпималното функциониране на тялото е около 3% за мъжете и 9% за жените. Слизането под тези проценти създава много главоболия за организма. Специално жените започват да изпитват нарушения в менструалния цикъл, което ги излага на риск от остеопороза.

 

ЗАТЛЪСТЯВАНЕ

Затлъстяването е болестно състояние, при което индексът на телесната маса е 30 или повисок. Затлъстяването е резултат от нарушено равновесие между енергийния внос чрез храната и енергоразхода на индивида. Честа причина за това състояние е свръххраненето, т.е. прием на повече от необходимата за основната обмяна и за двигателната активност енергия. Затлъстяването е медицинско състояние, при което телесната мазнина е натрупана до такава степен, че би могла да има зловреден ефект върху здравето. Затлъстяването увеличава вероятността от различни болести, по-специално сърдечни болести, диабет тип 2, обструктивна сънна апнея, някои видове рак, остеоартрит и астма. Причината за затлъстяването най-често е комбинация от прекомерен прием на енергия от храната, липса на физическа активност и генетична предразположеност. Доказателствата, подкрепящи мнението, че някои хора страдащи от затлъстяване ядат малко и въпреки това качват килограми поради бавен метаболизъм, са ограничени. В общия случай хората, страдащи от затлъстяване изразходват повече енергия от слабите хора, защото им е необходима повече енергия за поддържане на увеличената телесна маса. Спазването на диета и физическите упражнения са основните начини за лечение на затлъстяването. Качеството на хранителния режим може да се подобри чрез намаляване на консумацията на храни с високо количество енергия като например храните с високо съдържание на мазнини и захари и чрез увеличаване на приема на диетични фибри.

 

БАЛАНС със СПЛИНА

3. СТЪПКА БАЛАНС Основна предпоставка за постигането и поддържането на пълноценно здраве е алкалнокиселинният баланс на организма. Храната, която консумираме, играе основна роля за поддържането на това равновесие в тялото. Съвършеното съотношение за човешкото здраве е храните, които се консумират, да бъдат 70-80% алкализиращи и 20-30% киселинообразуващи. Основните киселинообразуващи храни са месото, пастьоризираните млечни продукти, голяма част от зърнените и бобовите храни, рафинираните продукти. Средите в човешкото тяло – слюнката, тънките черва, дебелото черво, лимфата, урината и кръвта, са леко алкални. Единствената киселинна среда е в стомаха и там започва разграждането на белтъците. Консумирането на прекомерно количество киселинообразуващи храни води до сериозно отслабване на здравето, тъй като те дразнят лигавицата на стомашно-чревния тракт. Тялото се опитва да я предпази и започва да отделя слуз, която се натрупва в организма и задръства системите. Това предизвиква възпаление, а колкото повече се възпаляват тъканите, толкова повече се възпаляват жлезите с вътрешна секреция. Този порочен кръг неизбежно отслабва съпротивителните сили. Начин да се регулира алкално-киселинния баланс е чрез пречистване на вътрешните органи. Колкото по-висока е киселинността в кръвта на даден човек, толкова по-вероятно е той да се чувства и да изглежда болен.

  

КРЪВОНОСНА СИСТЕМА


Кръвоносната система е система, по която се придвижва кръвта в сърцето и кръвоносните съдове (Сърдечно-съдова система). Кръвообращението осигурява оцеляването на организма, като захранва всяка клетка на организма с нужните вещества за обмяната ѝ и поддържа химичните и физиологични свойства на телесните течности. От една страна кръвта транспортира кислород от белите дробове към клетките и въглероден диоксид в обратна посока. Пренасят се също и хранителни вещества, усвоени при храносмилането като мазнини, въглехидрати и белтъц в храносмилат елната система и се пренасят в отделните тъкани, за да бъдат използвани, преработени и складирани. Отпадъчните продукти (например уреа или пикочна киселина) се транспортират в други тъкани или в отделителни органи (бъбреци и черен дроб). Кръвта пренася и сигнални вещества като например хормони, клетки на имунната система и вещества, отговорни за кръвосъсирването в тялото.


За повече информация се обадете на телефон: 0888 703 565


Кръвоносните съдове в човешкото тяло са три вида: артерии, капиляри и вени. Те имат обща дължина около 60 000 до 100 000 км. Кръвоносната система е съставена от сърцето и кръвоносните съдове. Кръвоносните съдове, които водят към сърцето, се наричат вени, а тези, които я отвеждат от сърцето - артерии. Колкото по-далече от сърцето са съдовете, толкова повече се разклоняват и диаметърът им става помалък. Артериите първо стават артериоли, те от своя страна преминават в капиляри, които снабдяват тъканите. Те отново се обединяват и образуват следкапилярни венули и вени. Артериите са тръбести образувания, които изнасят кръвта от сърцето (камерите на сърцето) към органите. Капилярите са най-малките кръвоносни съдове и се виждат само под микроскоп. Вените са тръбести образувания, които внасят кръв в сърцето (в предсърдията на сърцето).

 

 

4. СТЪПКА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ

При хората, това е общо състояние на ума, тялото и духа, при което няма болест, нараняване или болка, това е „състояние на пълно физическо, психическо и социално благополучие, а не просто отсъствие на болест или недъг.“ Поддържането и повишаването на здравето се постига чрез различна комбинация от физическо, умствено и социално благосъстояние и благоденствие, които заедно понякога са наричани “триъгълник на здравето”.

 

 

 

ДИАБЕТ Захарният диабет, често наричан и само диабет, е болест, характеризираща се с повишено ниво на кръвната захар (глюкоза) в организма, което се дължи на отслабнала реакция на клетките към инсулина или на недостатъчното му произвеждане в тялото. Инсулинът е хормон, секретиран от панкреаса, който стимулира клетките да абсорбират глюкозата и да я трансформират в необходимата за функционирането им енергия. Когато клетките не абсорбират достатъчно глюкоза, тя се натрупва в кръвта (хипергликемия), което води до усложнения в сърдечно-съдовата, нервната и други системи. Захарният диабет има множество разновидности, но най-разпространените форми са 3: Захарен диабет тип 1: дължи се на неспособността на тялото да произвежда инсулин. Захарен диабет тип 2: дължи се на неспособността на клетките да реагират на инсулин, понякога в съчетание с понижено производство на хормона. Гестационен диабет: проявяващ се по време на бременност. Всички форми на диабет могат да бъдат контролирани чрез изкуствено внасяне в тялото на инсулин, а диабет тип 2 – до известна степен и с други медикаменти. В същото време, с изключение на гестационния диабет, който обикновено изчезва след раждането, диабетът е хронично състояние, което обикновено не може да бъде излекувано. При диабет тип 1 са правени опити с трансплантация на панкреас, но с ограничен успех.

 


1.Кожа Красота и козметика Кожата е най-големият ни орган Структура и функция на кожата Кожата се състои от три слоя: •Епидермис- той е разположен най-повърхностно и е в директно съприкосновение с агресивните фактори на околната среда, предпазвайки цялото ни тяло. Той се състои от вътрешен слой с живи клетки и рогов слой от мъртви клетки, които са обградени от мастни субстанции. Роговият слой предлага защита от различни патогени, дразнители, замърсители и дехидратация. Освен това този слой определя вида на кожата: гладка, копринена и стегната или груба, с петна и отпусната. •Дерма- слоят под епидермиса се нарича дерма. Той е с дебелина около 1мм. Съдържа еластични съединително-тъканни влакна, кръвоносни съдове, нервни влакна, нервни окончания, потни жлези, космени фоликули и мастни жлези. Дермата покрива хиподермата.

 

 •Хиподерма– най-вътрешния слой. Изграден е от мастни клетки и съединителна тъкан. Запасите от липиди се складират под формата на мастна тъкан в хиподермата. Защитната функция на кожата се подпомага не само от клетките и мастната тъкан в роговия слой, но и от естественото овлажняване чрез намиращият се на повърхността на кожата хидролипиден слой, съдържащ смес от пот и себум. Ежедневният стрес от външни фактори, които влияят на кожата в офиса, у дома или по време на годишния отпуск, нарушават кожната бариера. В резултат на това тя изсъхва, става груба, напукана, лющеща се и често сърби или пари. Проникващите дразнители и замърсители могат да предизвикат кожни раздразнения, възпаления или алергии. Правилната грижа за кожата засилва и подпомага бариерната функция на кожата, докато неправилната я отслабва.

 

 

2.Коса Има различни фактори водещи до разреждане или пълно опадане на косата, загуба на блясъка и нарастване на чупливостта на косъма. Могат да бъдат заболявания от различно естество – нарушения в хормоналния баланс, екто и ендопаразити, гъбички. Нарушения на целостта на косата могат да се проявят и при редица заболявания на организма както и от механични повреди в резултат на изгаряне, често боядисване и други.

 

3. Зъби Хигиена на зъбите Оралната среда е изключително богата на микроорганизми. Занемарената устна хигиена и нередовните консултации със специалист - лекар по дентална медицина, са най - честите причини за заболявания на твърдите зъбни тъкани и пародонта. Ежедневно, под действието на микроорганизмите в натрупаната зъбна плака, простите въглехидрати се разграждат до киселини, които причиняват деминерализация на твърдите зъбни тъкани и развитие на кариозен процес. Това задължава редовното почистване и отстраняване на плаковия биофилм по всички зъбни повърхности. Техниката за почистване на зъбите е от особено значение, както и броят на измиванията, използването на разтвори за изплакване и конци за зъби. Задължителна е подмяната на четката на всеки 3 месеца. Прекомерна консумация на въглехидрати, дъвчащи бонбони, газирани и подсладени напитки трябва да се избягват.

 

 

ПРЕПОРЪКИ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ


Храни, които трябва да се изключат или ограничат до минимум от менюто, докато се свалят килограми: 1. Всички сладки пакетирани продукти, като шоколад, кроасани, вафли, кексчета, бонбонки и тн. да бъдат заместени със сушени и пресни плодове, като червени боровинки, сливи, кайсии, прясна ябълка, пресен ананас и др. Като разбира се не се прекалява с количеството им. /От плодовете трябва да се избягват бананите – най-много по 1 за деня. От сушените плодове не трябва да се прекалява с фурмите, тъй като имат много калории и захар - може по 2,3 фурми за деня./ 2. Всички солени пакетирани продукти, като солети, чипс, бейкролс и др, тъй като имат голямо съдържание на сол и овкусители, които задържат водата в организма ни. В повечето случаи, тези продукти се овкусяват с натриев глутамат, който прави храната изключително вкусна и апетитна за рецепторите, но подсилва апетита и е изключително вреден. Използват го във „фаст фууд“ храните, дюнери, пици и всичко приготвено на улицата, като тези храни също трябва да бъдат изключени от менюто. Може да заместите вредните солени храни с умерено количество ядки - на ден 50гр. /максимум 80гр.

 

 

3. Газирани напитки и натурални сокове, тъй като в тях има много добавена захар и консерванти, а в повечето дори се използват подсладители от рода на аспартам / Е951 /, които са канцерогенни. Вместо тях може да се пие фреш, като пак не се прекалява с количествата, тъй като съдържа плодова захар, може да се пие още чай с лъжичка мед и лимон, айрян и вода. 4. Да се избягват „белите“ храни, като бял хляб, бяла захар, бял ориз и се заместват с овес, киноа, елда, лимец, булгур (в интернет има страхотни рецепти с тези продукти, които са полезни и вкусни). Бобовите храни също са добър заместител, тъй като са богати на фибри и са антиоксиданти, могат да заместят месото при основно хранене и за разлика от него нямат толкова количества наситени мазнини.

 

Съвети 1. Винаги се започва с един пълен курс на детоксикация! 2. Докато се свалят килограми не трябва да се ядът много картофи и ориз (да се сведе консумацията им до минимум), това са продукти с високо съдържание на нишесте. Заблуда е че може да ги консумираме всекидневно и в големи количества, ако искаме да сваляме килограми. 3. Да се ядат повече зеленчуци като тиквички, чушки, патладжани и гъби. 4. Да не се прекалява със солта, тъй като тя задържа водата в организма. 5. Да се избягва прекалената консумация на банани, орехи и фурми. 6. Да не се готви със запръжки и пържено, като може храните да се приготвят печени или варени. 7. Да се хапват повече салати, като е хубаво да не им се добавя сол, тъй като зеленчуците имат достатъчно естествени соли и минерали. Препоръчват се зелените салати /листните/, поради тяхното високо съдържание на фибри. Те действат пречистващо, подобряват храносмилането и спомагат за изчистването на мазнините. Такива са зелето, спанака, марулятa, копривата и др. 8. Да се яде на по-често и по много малко. Препоръчително е на 3ч. да се хапва нещо, за да може организмът да се стимулира да работи и да се ускори метаболизма. Гладуването не е вариант. 9. Като трик да не преяждате, можете преди основното хранене винаги да започвате със салатата! 10. НАЙ-ВАЖНИ остават КОЛИЧЕСТВОТО на порциите и ДВИЖЕНИЕТО!

Обща информация: - - Храните биват три вида: протеин, въглехидрат и неутрални. v Протеинови са – месо, риба, яйца, млечни продукти v Въглехидратни са – хляб, тестени, сладко, боб, ориз, картофи, царевица v Неутрални са – всички зеленчуциХубаво е да се храните разделно - не е препоръчително да се смесват протеин и въглегидрат, като например печено месо с картофена салата, вместо това може да добавите към печеното месо зеленчукова салата. Неутралните храни, могат да се комбинират с всичко, например салата със сирене, салата с риба, салата с месо, салата с яйца, салата с ядки или варива и др.