Back to top medicaltime.bg

Съвети за хранене според кръвната група

Кръводаряването е полезно!



Кръводаряването е полезно. То стимулира процеса на обновяване на кръвните ви клетки и увеличава защитните сили на вашия организъм.

Всички консумативи, използвани по време на кръводаряването, са индивидуални, стерилни и за еднократна употреба и не съществува никаква опасност от зараза по кръвен път.

Количествено кръвта ви ще се възстанови за по-малко от 24 часа. Качествено, за 3-4 седмици. 

Популярна е диетата според кръвна група, но знаем ли достатъчно за кръвта и как съобразявайки се с кръвната група можем да подобрим начина си на живот?

Известната Линор Шахер, израелска специалистка по кръвните групи казва: „Тайната за крепко здраве и живот без болести е съвсем проста и това е Вашата кръвна група. Онази изумителна червена течност, която влияе на вътрешната ви химия и е ключът, отключващ мистериите на болестта, дълголетието, добрата кондиция и емоционалната сила.“

 ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОМОЩ ЗА ОНКОБОЛНИ

 

Кръвна група 0

 Кръвна група 0 е най-старата и често срещана група. Хората с тази кръвна група са универсални дарители, те притежават силна имунна и храносмилателна система. Условно са наречени „месоядни“, тъй като трябва да се хранят предимно с животински протеини, умерено количество мазнини и да ограничат приема на въглехидрати. Те са екстроверти, силни, лидери, уверени, прагматични.

Хранителни препоръки:

Имате свободата да хапвате разнообразни меса, като избягвайте свинското, бекона и гъшето. Рибите, които са полезни за вас са сьомга, хек, пъстърва. Не се препоръчват хайвер и октопод. Изключително важно е да знаете, че всички млечни продукти за противопоказни за кръвна група О. Ако все пак имате апетит към такива, можете да консумирате в умерени количества козе сирене. Прясното мляко заместете с оризови и овесени напитки. Яйца можете да ядете по 2-3 на седмица, като се препоръчват рохки.

Полезни за вас са лененото масло и зехтинът, рядко консумирайте слънчогледово и царевично олио. Бобовите култури, като черен и шарен боб, грах и нахут са добри за консумация, но консумирайте рядко леща и соя. Повечето зърнени храни имат неутрално отношение към здравето ви, но избягвайте пшеницата и белите брашна. Полезни зеленчуци и плодове са чесън, броколи, лук, смокини и сини сливи. Не се препоръчват картофи, карфиол, портокали, мандарини, ягоди. Кафето, газираните напитки и концентратите са изключително вредни. Консумирайте големи количества чиста вода. Подходящите за вас билки са: юка, зелен чай, салвия, риган, джинджифил, куркума.

  • Чести дефицити и рискови заболявания:
  • Дефицит на витамини от група В - причинява умора и умствена свръхактивност;
  • Дефицит на йод - болести на щитовидна жлеза;
  • Дефицит на калций - причинява ставни възпаления, остеопороза;
  • Дефицит на ензими - причинява чревни проблеми;
  • Нужда от детоксикация - срещу гнилостни процеси в дебелото черво, заболявания на стомаха /пептична улцироза/, бактерии - хеликобактер пилори, язва.

Препоръки за начина на живот:

Съставете точен план с целите и задачите си, като планирате ежедневието. За да бъдете по-енергични редувайте работата с физическата активност. Хранете се бавно и спокойно, като дъвчете добре храната. Бъдете позитивни и си давайте награда при всяка изпълнена задача.  Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

Кръвна група А

Прародителите на кръвна група А са били земеделци, консумиращи предимно вегетарианска храна. Поради растителния характер на генетичния им код, храната на хората с тази кръвна група трябва да бъде предимно растителна. Те са интроверти, емоционални и изобретателни.

 

 

Глог за здрави нерви и сърдечни проблеми

Как да се справим с пигментните петна

8 причини да заобичате мангото

Избягвайте месата и месните продукти. Допустими са пуешко и пилешко месо в малки количества- 2-3 пъти седмично. Препоръчват се речните риби, като шаран и пъстърва. 

Млечни продукти да се консумират в умерени количества. Да се избягват високо маслените продукти. Могат да се консумират до 4 бр. яйца седмично. Особено полезни са зехтинът и лененото масло, избягвайте сусамовото и царевичното. Яжте фъстъци, тиквено семе, елда, ечемик; избягвайте пшеницата и белите брашна. Консумирайте големи количества листни зеленчуци, ряпа, моркови, тиква, лук, краставици и други. Консумирайте много плодове- кайсии, череши, смокини, сливи, лимони. Избягвайте цитрусовите плодове, бананите.  Кафето и червените вина са препоръчителни; бирата, концентратите и газираните напитки трябва да не се консумират. Полезни билки са лайка, риган, женшен и гинко билоба.

  • Чести дефицити и рискови заболявания:
  • Недостиг на ензими- води до намалено отделяне на стомашна киселина, рак на стомаха;
  • Дефицит на Витамин Е - причинява кожни проблеми, сърдечно-съдови заболявания;
  • Дефицит на витамин С - води до скорбут, интоксикация на клетките;
  • Дефицит на витамини от група В- води до лоша способност за овладяване на стреса;
  • Дефицит на калций- води до изнервеност, умора, остеопороза;
  • Дефицит на желязо- ниска кръвна захар, анемия, диабет.

Препоръки за начина  на живот:

  1.  Създайте си последователен дневен режим. Спете по 8 часа на ден и правете почивки по време на работния ден.
  2. Яжте по малко и често, като дъвчете бавно. Спортувайте умерено.
  3. Не потискайте емоциите и тревогите си и бъдете решителни.
  4. Отделяйте време за усамотение и освобождаване от стреса.
  5. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.

 

Кръвна група В


Това е кръвната група на щастливците. Хората с тази кръвна група са се появили около 15 хиляди години преди Христа. Заради множеството миграции условно са наречени „чергари“.  Тази кръвна група е по-малко специфична и хората от нея могат да се хранят разнообразно. Те са независими, свободомислещи, творчески личности.
Хранителни препоръки:
От месните продукти препоръчителни са агнешкото, телешкото и дивеч. Избягвайте свинско и пилешко месо. Най- полезните морски храни са сьомга, хек и пъстърва, като не се препоръчват калмари и раци. С изключение на синьото сирене и рокфора всички останали млечни продукти, както и яйца могат свободно да се консумират. От бобовите и зърнените култури най-полезни за тази кръвна група са ориза, просото и овеса. Да се избягват ръж, пшеница, леща и нахут.
Консумирайте големи количества зеленчуци и плодове - най-добрите за вас са: зеле, патладжан, пипер, краставици, картофи; банани, грозде, ананас и сливи. Избягвайте домати, царевица, кокосови орехи, нар. Можете да пиете разнообразни напитки, но избягвайте газираните и концентратите. Подходящите за вас билки са: зелен чай, магданоз, бъз, лецитин, гинко билоба, гъбите Рейши и Шейтаке.

 

  • Чести дефицити и рискови заболявания:
  • Дефицит на магнезий- изразява се в честа умора и депресия;
  • Дефицит на цинк- води до нисък имунитет срещу вируси и инфекции;
  • Дефицити на витамини от група В- може да причини стресов дисбаланс, депресия;
  • Недостиг на ензими- причинява храносмилателни проблеми, язва;
  • Дефицит на хром- води до инсулинозависим диабет.

 

Препоръки за начина  на живот:

  1. Следвайте биологичния си режим на сън и бодърстване.
  2. Хранете се често в умерени количества, намалете захарта. Изберете спорт с по-малки натоварвания.
  3. Работете в екип, общувайте с приятни хора.
  4. Намирайте време за творческа дейност и визуализирайте целите си.
  5. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.



Кръвна група АВ
Това е най-младата кръвната група, възникнала преди около 2000 години, след придвижване и смесване на хора от кръвни групи А и В. Хората от тази кръвна група са консуматори на смесена храна. Тези хора са интуитивни, дружелюбни, емоционални и страстни.
Хранителни препоръки:


Препоръчителните за вас меса са агнешкото, заешкото и пуешкото. Избягвайте останалите. Рибните продукти, които се препоръчва да консумирате са бяла риба, щука, сардина, пъстърва и шаран. Избягвайте октопод и раци. Можете свободно да консумирате повечето млечни продукти, като избягвайте високо маслените. Консумирайте до 4бр. яйца на седмица. От растителните масла избягвайте слънчогледово, сусамено и царевично, като замените със зехтин, фъстъчено и ленено масло. Яжте повече зърнени храни, най-полезните са бял и черен боб, просо, ориз, овес. Избягвайте пшеницата, царевица, елда. Консумирайте големи количества зеленчуци и плодове.
Най-препоръчителни са листните зеленчуци, чесън и карфиол, а от плодовете смокини, киви, череши, ананс и лимони. Онези, които трябва да избягвате са домати, маслини, портокали, нар. Кафето, чая, виното и бирата можете да приемате свободно, ограничете концентратите и газираните напитки.  Подходящите за вас билки са: зелен чай, чесън, бъз, джинджифил.

 

  • Чести дефицити и рискови заболявания:
  • Дефицит на витамин С- ниско ниво на стомашни киселини;
  • Недостатъчно антиоксиданти като селен, цинк, хром- води до дегенерация на клетките, кисти, ракови образувания;
  • Дефицит на магнезий- води диабет, сърдечно-съдови заболявания;
  • Дефицит на витамин D- чест причинител на aвтоимунни заболявания;
  • Недостиг на ензими и пробиотици- причинява алергии.



Препоръки за начина  на живот:

  1. Планирайте ежедневието си.
  2. Разнообразете работния си ден с физическа активност. Изберете своя собствен спорт, хоби, занимание.
  3. Храненето често и на малки порции ще подобри храносмилането ви, като закуската при вас е кралицата на храненията.
  4. Работете в дружелюбна обстановка и избягвайте конкуренцията.
  5. Давайте си малки награди, когато постигате целите си.
  6. Даряването на кръв ще обнови кръвните ви клетки и ще увеличи имунните ви сили.