Back to top medicaltime.bg

За ползите от макароните при отслабване!



Пастата - едно от онези ястия, около които има вечен спор за ползите или вредите. Някои смятат, че продуктът е твърде висококалоричен и по никакъв начин не е подходящ за диетично хранене и хора, целящи да намалят теглото си.

Други, напротив, гарантират, че тестените изделия са източникът на въглехидрати, от които тялото се нуждае. Тестените изделия всъщност са полезни за здравето и фигурата, достатъчно е само да изберете правилния продукт и да не го злоупотребявате с количествата. 


 Съставките на пастата:

В 100 грама висококачествен варен продукт от брашно от твърда пшеница се съдържат 160 килокалории. 

Ако говорим за сух продукт, тогава 100 грама представляват около 350 килокалории.
Калоричното съдържание винаги е посочено на опаковката. Приблизително 75 процента от тези макаронени изделия се състоят от въглехидрати (комплексни захариди от естествен тип) и 10 процента от протеини.
Също така в пастата има следните полезни елементи:



Витамини от група В, Н, Е, РР;
калций;
магнезий;
цинк;
калий;
аминокиселинен триптофан;
фосфор;
мед;
желязо;
манган.


Макароните, противно на установеното мнение, са изключително полезни, ако са направени от твърди сортове пшеница.

Те се препоръчват на хора, които искат да контролират теглото си, тъй като в състава на тестените изделия се съдържат сложни въглехидрати. Те не повишават нивото на глюкозата и бавно се абсорбират, осигурявайки чувство на ситост дълго време.


Ето и една бърза и чудесна рецепта с паста:


Сварявате пакет паста с малко сол и зехтин. Сварявате броколи и по желание ги овкусявате с разтопено масло.

Към общата смес добавяте чеснов сос. Накрая настържете от любимите си сирена.

Buon appetito!